מלוש, הוא מוצר חובה וציוד בסיסי בכל מאפייה, פיצרייה, קונדיטוריה ומטבח תעשייתי. באמצעות המלוש ניתן לייצר וללוש בצק רך או קשה, המכשיר מצויד במנוע חזק ויעיל לעבודה מאומצת, במגוון נפחי עבודה.

מלוש מיועד ללישת בצק במהירות נמוכה או גבוהה, על מנת ליצור תערובת חלקה ואחידה של מרכיבי הבצק. ישנם מגוון דגמים וגדלים של מלושים, ביניהם מלושים חצי תעשייתיים המיועדים לעד 40 ק"ג קמח, ודגמים תעשייתיים מתקדמים המיועדים ללישת 60 עד 300 ק"ג קמח. בעת בחירת מכשיר לעסק חשוב לשים לב האם מזלג הערבול קבוע או נשלף, האם הסיר (קערה) קבוע או נשלף במלוש ספיראלי, עוצמת המנוע, מהירויות עבודה, נפח וכמובן מחיר ואחריות. טווח המחירים של מלושים משתנה בהתאם למותג, איכות המוצר, כושר ייצור, נפח בצק ונוחות עבודה.

חשוב לדעת כי בעת הכנת בצק שמרים המלוש קושר את מולקולות הגלוטן ומספק את החמצן הנדרש לשמרים, בלישה ידנית אין כמעט אפשרות להגיע לתוצאות תערובת הבצק במיקסר התעשייתי, המכשיר חוסך זמן רב בהכנת בצקים, מייעל את העבודה, משפר את תוצאות הטעם, האיכות והמראה של המאפים וחוסך משמעותית בעלויות כוח אדם.

מלוש מזלג קבוע

מלוש מזלג קבוע מצויד בסיר יצוק לגוף המלוש התעשייתי, ללא יכולת שליפת הסיר על מנת להעביר את הבצק למשטח העבודה או לקו הייצור. חשוב לציין כי הבצק במלוש עשוי להגיע למשקל של מאות ק"ג, ויש לשלוף אותו באופן ידני. יש מגוון דגמים לבחירה, בגדלים ובעיצובים שונים, אנו משווקים רק מלושים של מותגים מוכרים בעולם כגון VMI. המלוש מתאים למאפיות קטנות ובינוניות, לקונדיטוריות, למסעדות שף ולמטבחים תעשייתיים בבתי מלון, חברות מזון, פיצריות ומטבחים מוסדיים.

מתאים ללישת בצקים רכים וקשים, למגוון רחב של סוגי מאפים. המכשיר מספק מענה לעבודה מאומצת ללישת בצקים שונים, כאשר בזמן הלישה העובדים יכולים לבצע מטלות אחרות. לכן העסק חוסך עלויות ייצור וזמן רב, המלוש מצויד לרוב בחיישן טמפרטורה – המאפשר שליטה ומעקב על טמפרטורת הבצק ובשתי מהירויות עבודה, כיום מקובל במאפיות הבוטיק לחזור ללישה במהירות נמוכה, כמו בצרפת. עם זאת, בגלל שאין אפשרות לשלוף את הסיר מומלץ לרכוש מלוש מזלג קבוע למאפיות ולפיצריות בוטיק ולמטבחים תעשייתיים קטנים יחסית בהם אין צורך לכמויות גדולות של בצק אחיד וחלק.

מלוש מזלג נשלף

מלוש מזלג נשלף מזכיר בצורתו ובאופן פעולתו את המלוש עם המזלג הקבוע, למעט האפשרות להוציא את קערת הבצק על מנת לרוקן את הבצק ולהעבירו למשטח העבודה או לקו הייצור. יש מגוון דגמים בגדלים שונים, המלוש מתאים לכל סוגי הבצקים, לרבות בצק שמרים. בעל כושר ייצור גבוה, מתאים למאפיות קטנות ובינוניות, לקונדיטוריות, למסעדות שף ולמטבחים מוסדיים.

מלוש ספיראלי סיר קבוע

מלוש ספיראלי סיר קבוע מיועד לכל סוגי הבצקים ובעל הספק גבוה במיוחד לחיסכון בעלויות הייצור, לעבודה נוחה ומהירה תוך חיסכון בעלויות כוח אדם, וללישת בצקים אחידים וחלקים, קשים או רכים. הסיר קבוע ומהווה חלק בלתי נפרד מהמיקסר, לכן יש להוציא את הבצק ביד, לפיכך דגם זה עשוי להתאים בעיקר למטבחים מוסדיים, לקונדיטוריות ולבתי מאפה שונים בהם מכינים בצק בנפח של כמה ק"ג עד עשרות ק"ג.

מלוש ספיראלי סיר נשלף

מלוש ספיראלי סיר נשלף הוא מיקסר תעשייתי עמיד וחזק במיוחד המיועד ללישת כל סוגי הבצקים ומתאים בעיקר למטבחים תעשייתיים, למאפיות בינוניות וגדולות, לחברות מזון ולקונדיטוריות גדולות. קל לשלוף את הסיר על מנת להעביר את הבצק להמשך טיפול על משטחי עבודה או כחלק מקו הייצור.

יודגש כי מלוש ספיראלי תעשייתי מסוגל ללוש בצק בנפח של מאות ק"ג, ובאמצעות הסיר הנשלף קל לפנות את הבצק מהסיר הגדול לשרשרת הייצור במאפייה או בקונדיטוריה.

כמו כן, לאחר רכישה של מלוש עם סיר נשלף ניתן לרכוש מעלית – אשר מסייעת בשפיכת הבצק מהסיר למיכל הזנה ומשם ממשיך לייצור (שוקלת חותכת/ מכונה לייצור ג'בטה וכדומה). המעלית חוסכת זמן ועלויות כוח אדם ומקלה משמעותית על תהליך העבודה.